Élménybeszámoló- Szlovénia, Bledi-tó, Postojna

Aktuality

2017-05-18

A Pünkösdi hosszúhétvégére kerestünk utazást, valamely szomszédos országba. Nem nagyon utaztunk még utazási irodán keresztül, inkább magánúton. Most viszont szerettünk volna tényleg pihenni. Nem a GPS-t nézegetve, stresszelve hogy lesz e szállásunk, és lesz e benzinkút akkor amikor kell. Nem bántuk meg, nagyon jól sikerült az utazás!

Az első napon egy hosszabb szünetet tartottunk a szlovéniai Trojan településén, ahol degeszre ettük magunkat a helyi órásfánkkal, és gyönyörködtünk a tájban. Továbbutazva megérkeztünk Szlovénia fővárosába, Ljubljanaba. A bábszínháznál szálltunk ki, és sétáltunk végig a belváros csodás épületei között az idegenvezetőnkkel, aki nagyon sok információt osztott meg velünk mind Szlovéniáról, mind Ljublajaról. Nekem a Sárkányos híd volt a kedvencem. A folyó partján nagyon ízlésesen alakították ki a kiülős kávézókat, éttermeket. Legszívesebben mindegyikben eltöltöttem volna egy kis időt. Szabadidőben fel lehetett menni a várba siklóval (vagy a bevállalósabbak gyalog). Fentről nagyon szép volt a kilátás, de másért nem volt érdemes felmenni. Lent a belváros viszont magával ragadó volt. Pont piac nap is volt, így meg tudtuk nézni a helyi portékákat. Továbbutaztunk a szállásunkra. Egy kis településen volt, a nevére már nem emlékszem, de nagyon jó szállás volt. Svédasztalos volt a vacsora, és a reggeli is, továbbá a szobák a vártnál is szebbek voltak.

Nagyon nagy szerencsénk volt az idővel. A Postojnai cseppkőbarlangba már-már fáztunk (8 ®C volt). Nagyon klassz kisvonattal mentünk le a barlang gyomrába, miközben sok cseppkövet, és barlangrészt láttunk. Gyalog is mentünk jónéhány termen keresztül, és magyar nyelvű audioguiddal hallgattuk végig a tudnivalókat. A végén visszaszálltunk a kisvonatra, és így jutottunk ki a felszínre. Nem messze van Predjama legendákban gazdag vára, amit szintén magyar nyelven néztünk végig. Mindkét hely szebb mint a képeken! Eltökéltem itthon, hogy akármilyen idő lesz én megmártózok a tengerben. Szerencsére tényleg jó idő volt, és Piranban lubickoltunk egy jót miután felfedeztük a várost. Este ugyan ott volt a szállásunk.

Harmadik nap utaztunk a Bledi-tóhoz. Először felmentünk busszal a lovagvárba ahol helytörténeti kiállítás volt. Ide is inkább a kilátásért érdemes feljönni. Csodás volt!! Lementünk a tópartra, és kis pletnákkal átmentünk a fentről már látott szigetre ahol megnéztük a kegytemplomot, és rövid sorban állással meghúztuk a kívánságharangot. Visszapletnáztunk a partra, és egy nagy teraszra kiülve megkóstoltuk a híres bledi krémest. Olyan volt mint nálunk a francia krémes, csak kb. háromszor akkora. Jól haladtunk hazafele, így kb. fél tízre itthon is voltunk.

Nagyon sok élménnyel gazdagodtunk. Biztos hogy még utazunk Önökkel! Köszönjük!